Saltar ao contido principal

LECTURA FONOLÓXICA

Benvidos de novo, familias!

Logo do remate das vacacións de Semana Santa, hoxe damos comezo a esta terceira avaliación. Con todo, o profesorado segue á espera de máis instruccións por parte da Consellaría para poder iniciar a organización da nosa actividade neste terceiro trimestre. De momento, só contamos con este comunicado onde se indica que a actividade lectiva non presencial continuarase mediante repaso, reforzo e recuperación do traballo desenvolvido ata o pasado 13 de marzo. En canto vaiamos tendo máis indicacións, seredes os primeiros en sabelo.
Mentres tanto, hoxe déixovos esta proposta, dirixida ao alumnado dos primeiros cursos de educación primaria e aqueles outros de cursos superiores con dificultades específicas de aprendizaxe de lectoescritura e/ou dislexia.  Trátase dunha ficha onde aparecen palabras mal escritas ás que lle faltan unha letra. O obxectivo desta tarefa é empregar a ruta fonolóxica mediante a conversión do grafema-fonema, é dicir, identificando as letras e transformándoas en sons, así como o dominio das regras ortográficas regradas (z/c, c/qu, r/rr, g/gu, mp, mb).


Se non tedes impresora na casa, ensinádelle ás vosas crianzas a imaxe na pantalla do ordenador/tablet e pedídelles que lean as palabras con atención unha a unha. Unha vez identificada a letra que falta, suxerídelles que a escriba correctamente nun folio ou caderno que teñades na casa.

Se tedes calquera dúbida ou se queredes facer algunha consulta ou pedir material específico para algún alumno/a concreto, podedes poñervos en contacto comigo mediante a barra lateral despregable en "Formulario de contacto" ou a través do meu correo electrónico: desiree.martinez@edu.xunta.es
Un saúdo e moito ánimo!

#ficamosnacasa

Comentarios

Publicacións populares deste blog

OS MESES

Bo inicio de semana! Que tal estades? Hoxe damos comezo a un novo mes, o mes de xuño. Xa estamos a mediados deste ano atípico... que rápido pasa o tempo! Pois ben, ocorríuseme unha actividade para repasar os meses do ano e mais a súa correspondencia numérica cando escribimos a data curta. Déixovos un exemplo: DATA LONGA: Luns, 1 de xuño de 2020 DATA CURTA: 1/ 6 /20 Unha das características dalgúns nenos e nenas que veñen ás miñas sesións de AL como aqueles que teñen Dislexia ou TDAH é a dificultade para recordar series memorísticas como os días da semana, os meses, as estacións do ano... Por iso, esta actividade vai especialmente adicada para todos eles, aínda que tamén está recomendada para todo o alumnado que precise repasar estes aspectos. Ademais, nesta actividade tamén traballamos a comprensión lectora, xa que non é o mesmo ler unha palabra que entender o significado da mesma, e isto é imprescindible para facer este exercicio.  Trátase, por tanto, dunha activid

ORTOGRAFÍA VISUAL B/V

Bo día, familias! Hoxe quero presentarvos un método que emprego na miña aula para traballar a ortografía, o método de ortografía ideovisual creado por Manuel Sanjuán Nájera e Marta Sanjuán Álvarez da editorial Yalde . Este método é realmente interesante polos debuxos nos que se apoian as palabras con dificultade ortográfica (palabras con b/v, con g/j, ll/y, h...). O obxectivo é a exposición de palabras escritas con debuxos que representan o seu significado, e que se ubican naquelas letras onde o alumnado comete erros. Deste xeito, a memoria visual axúdanos a recordar a escritura correcta destas palabras.  A proposta que vos formulo hoxe está dirixida ao alumnado de niveles medios e superiores de educación primaria xa que co inicio da lectoescritura non debemos centrar tanto a atención na ortografía arbitraria e sí na asociación do sonido (fonema) coa súa representación escrita (letra ou grafía) e viceversa. Trátase dun recopilatorio de 117 tarxetas como as que vedes abaixo con

MEMORIA AUDITIVA SECUENCIAL

Bo día, familias! Recordades a proposta "E ti, tes memoria de elefante" ? Nesa tarefa o alumnado debía repetir na mesma orde a secuencia de palabras que escoitaba. Pois ben, a proposta de hoxe é unha actividade semellante, onde o alumnado deberá repetir, neste caso, unha secuencia númérica, cada vez máis grande. Comezaremos por un único díxito ata dez. Esta actividade está dirixida á totalidade do alumnado, non obstante, debemos ter en conta que canto menor sexa o cativo/a menos cantidade de números será capaz de recordar e repetir. Por este motivo, cando o neno/a non sexa capaz de reproducir os números que escoita débese parar o audio xa que, de continuarmos, o único que conseguiríamos sería unha maior frustración. Do mesmo xeito, para a rapazada que sexa capaz de seguir a secuencia numérica, podedes seguir ampliándolla verbalizando máis díxitos. Estame avisando de que está dando erros o reproductor do audio, déixovos a ligazón para escoitar o audio por se acaso