Saltar ao contido principal

DÍA MUNDIAL DE CONCIENCIACIÓN SOBRE O TEA

Xa é venres e aproveitando que onte 2 de abril foi o Día Mundial de Concienciación sobre o Trastorno do Espectro Autista (TEA), aproveito para deixarvos este fermosa historia chamada "O meu irmanciño da lúa", unha curtametraxe de Fréderic Philibert sobre o día a día dun neno con Trastorno do Espectro Autista adaptada ao galego polo mestre de Audición e Linguaxe do CEIP Xaquin Loriga.


Déixovos esta proposta de ficha para facer despois da visualización da curta para traballar a comprensión lectora, a técnica do resumo así como a educación en valores. Espero que sexa do voso interese.


Finalmente, aproveito para visibilizar unha situación que están a vivir as persoas con TEA e máis as súas familias dende o estado de alarma polo COVID-19. Coa Instrucción do 19 de marzo publicada polo Ministerio de Sanidade, permitiuse que as persoas con TEA e outras discapacidades puideran tamén realizar paseos acompañados para que o confinamento non agravase a súa situación. Non obstante, a partir dese día moitas persoas foron increpadas ou insultadas pola xente que, dende as súas casas cría que estaban a saltarse o confinamento. A raíz disto, algunhas familias optaron por levar camisetas identificativas ou panos azuis (a cor do TEA) para evitar ataques pero, dende Autismo Galicia, pídese comprensión e respeto ás persoas con TEA e critican o uso dos distintivos xa que contribúen a unha maior exclusión destas persoas ao estigmatizalas.




#diamundialautismo
#ficamosnacasa

Comentarios

Publicacións populares deste blog

OS MESES

Bo inicio de semana! Que tal estades? Hoxe damos comezo a un novo mes, o mes de xuño. Xa estamos a mediados deste ano atípico... que rápido pasa o tempo! Pois ben, ocorríuseme unha actividade para repasar os meses do ano e mais a súa correspondencia numérica cando escribimos a data curta. Déixovos un exemplo: DATA LONGA: Luns, 1 de xuño de 2020 DATA CURTA: 1/ 6 /20 Unha das características dalgúns nenos e nenas que veñen ás miñas sesións de AL como aqueles que teñen Dislexia ou TDAH é a dificultade para recordar series memorísticas como os días da semana, os meses, as estacións do ano... Por iso, esta actividade vai especialmente adicada para todos eles, aínda que tamén está recomendada para todo o alumnado que precise repasar estes aspectos. Ademais, nesta actividade tamén traballamos a comprensión lectora, xa que non é o mesmo ler unha palabra que entender o significado da mesma, e isto é imprescindible para facer este exercicio.  Trátase, por tanto, dunha activid

ORTOGRAFÍA VISUAL B/V

Bo día, familias! Hoxe quero presentarvos un método que emprego na miña aula para traballar a ortografía, o método de ortografía ideovisual creado por Manuel Sanjuán Nájera e Marta Sanjuán Álvarez da editorial Yalde . Este método é realmente interesante polos debuxos nos que se apoian as palabras con dificultade ortográfica (palabras con b/v, con g/j, ll/y, h...). O obxectivo é a exposición de palabras escritas con debuxos que representan o seu significado, e que se ubican naquelas letras onde o alumnado comete erros. Deste xeito, a memoria visual axúdanos a recordar a escritura correcta destas palabras.  A proposta que vos formulo hoxe está dirixida ao alumnado de niveles medios e superiores de educación primaria xa que co inicio da lectoescritura non debemos centrar tanto a atención na ortografía arbitraria e sí na asociación do sonido (fonema) coa súa representación escrita (letra ou grafía) e viceversa. Trátase dun recopilatorio de 117 tarxetas como as que vedes abaixo con

MEMORIA AUDITIVA SECUENCIAL

Bo día, familias! Recordades a proposta "E ti, tes memoria de elefante" ? Nesa tarefa o alumnado debía repetir na mesma orde a secuencia de palabras que escoitaba. Pois ben, a proposta de hoxe é unha actividade semellante, onde o alumnado deberá repetir, neste caso, unha secuencia númérica, cada vez máis grande. Comezaremos por un único díxito ata dez. Esta actividade está dirixida á totalidade do alumnado, non obstante, debemos ter en conta que canto menor sexa o cativo/a menos cantidade de números será capaz de recordar e repetir. Por este motivo, cando o neno/a non sexa capaz de reproducir os números que escoita débese parar o audio xa que, de continuarmos, o único que conseguiríamos sería unha maior frustración. Do mesmo xeito, para a rapazada que sexa capaz de seguir a secuencia numérica, podedes seguir ampliándolla verbalizando máis díxitos. Estame avisando de que está dando erros o reproductor do audio, déixovos a ligazón para escoitar o audio por se acaso