Saltar ao contido principal

ARTICULACIÓN FONEMAS /S/ - /Z/

Bo día, familias!

Hoxe déixovos unha proposta destinada para todos aqueles rapaces e rapazas que acuden ás sesións de AL por dislalias, é dicir, por erros na articulación dos fonemas, en concreto para o /s/ e /z/. 
Trátase dun xogo semellante ao tradicional "Xogo da oca" pero con tres versións:

Taboleiro 1: "El juego del sapo"
Elaborado con debuxos que inclúen palabras con /s/ e /z/. Destinado ao alumnado que aínda non ten adquirido o punto de articulación dun dos dous sons (é dicir, que non sabe colocar a lingua correctamente para pronunciar o fonema /s/ ou /z/). O obxectivo é que saiba discriminar fonolóxicamente palabras dicindo se a palabra ten o son da serpe /s/ ou da abella /z/.




Taboleiro 2: "El juego del sapo"
Elaborado con debuxos que inclúen palabras con /s/. Destinado ao alumnado que ten adquirido o punto de articulación (é dicir, que sabe colocar a lingua correctamente para pronunciar o son /s/ pero que non o ten xeneralizado na súa linguaxe espontánea.




Taboleiro 3: "El juego del erizo"
Elaborado con debuxos que inclúen só palabras con /z/. Á inversa do taboleiro anterior, este está destinado ao alumnado que ten adquirido o punto de articulación do fonema /z/ pero que non o ten xeneralizado na súa linguaxe espontánea.




RECOMENDACIÓNS PARA O XOGO:
Tirade o dado, mirar o número e mover a ficha. O adulto debe dicir a palabra fronte o rapaz/a para que vexa os movementos da boca necesarios para articular a palabra. Deste xeito, para articular por exemplo o son /s/ recordarémoslle que ten que facer igual que a serpe, que ten que gardar a lingua dentro da boca e pechar os dentes (debuxo 1), fronte á articulación do /z/, ten que facer igual que a abella, sacando a lingua fóra (debuxo 2). Todos estes aspectos xa están traballados previamente na aula de AL, polo que só deberedes recordarllo en caso de erro.  Ademais, podemos pedirlle ao neno/a que nos diga unha oración coa palabra que lle tocou. É importante responder á resposta do neno/a premiándoo con palabras de ánimo cando a diga ben, e no caso contrario, repetindo de novo a palabra para que el a repita correctamente, sen rifarlle nin dicirlle que o dixo mal. Podedes dicirlle: “Como dixeches? Non te entendín ben. Mira, /cassssssssa/. Agora ti.”
Se neste caso volve a repetir a palabra mal, pasade a quenda ao seguinte xogador.

Os tres taboleiros están elaborados coas palabras en castelán posto que o alumnado que acode ás sesións de AL para traballar estas dislalias teñen como lingua materna o castelán. Non obstante, se algún de vós quere que llo adapte ao galego, deixádeme un comentario abaixo e subireino proximamente.

Se tedes calquera dúbida ou suxerencia, podedes poñervos en contacto na barra despregable da dereita en "Formulario de contacto" ou a través do meu correo electrónico desiree.martinez@edu.xunta.es

Apertas virtuais!
#ficamosnacasa


Comentarios

Publicacións populares deste blog

OS MESES

Bo inicio de semana! Que tal estades? Hoxe damos comezo a un novo mes, o mes de xuño. Xa estamos a mediados deste ano atípico... que rápido pasa o tempo! Pois ben, ocorríuseme unha actividade para repasar os meses do ano e mais a súa correspondencia numérica cando escribimos a data curta. Déixovos un exemplo: DATA LONGA: Luns, 1 de xuño de 2020 DATA CURTA: 1/ 6 /20 Unha das características dalgúns nenos e nenas que veñen ás miñas sesións de AL como aqueles que teñen Dislexia ou TDAH é a dificultade para recordar series memorísticas como os días da semana, os meses, as estacións do ano... Por iso, esta actividade vai especialmente adicada para todos eles, aínda que tamén está recomendada para todo o alumnado que precise repasar estes aspectos. Ademais, nesta actividade tamén traballamos a comprensión lectora, xa que non é o mesmo ler unha palabra que entender o significado da mesma, e isto é imprescindible para facer este exercicio.  Trátase, por tanto, dunha activid

ORTOGRAFÍA VISUAL B/V

Bo día, familias! Hoxe quero presentarvos un método que emprego na miña aula para traballar a ortografía, o método de ortografía ideovisual creado por Manuel Sanjuán Nájera e Marta Sanjuán Álvarez da editorial Yalde . Este método é realmente interesante polos debuxos nos que se apoian as palabras con dificultade ortográfica (palabras con b/v, con g/j, ll/y, h...). O obxectivo é a exposición de palabras escritas con debuxos que representan o seu significado, e que se ubican naquelas letras onde o alumnado comete erros. Deste xeito, a memoria visual axúdanos a recordar a escritura correcta destas palabras.  A proposta que vos formulo hoxe está dirixida ao alumnado de niveles medios e superiores de educación primaria xa que co inicio da lectoescritura non debemos centrar tanto a atención na ortografía arbitraria e sí na asociación do sonido (fonema) coa súa representación escrita (letra ou grafía) e viceversa. Trátase dun recopilatorio de 117 tarxetas como as que vedes abaixo con

MEMORIA AUDITIVA SECUENCIAL

Bo día, familias! Recordades a proposta "E ti, tes memoria de elefante" ? Nesa tarefa o alumnado debía repetir na mesma orde a secuencia de palabras que escoitaba. Pois ben, a proposta de hoxe é unha actividade semellante, onde o alumnado deberá repetir, neste caso, unha secuencia númérica, cada vez máis grande. Comezaremos por un único díxito ata dez. Esta actividade está dirixida á totalidade do alumnado, non obstante, debemos ter en conta que canto menor sexa o cativo/a menos cantidade de números será capaz de recordar e repetir. Por este motivo, cando o neno/a non sexa capaz de reproducir os números que escoita débese parar o audio xa que, de continuarmos, o único que conseguiríamos sería unha maior frustración. Do mesmo xeito, para a rapazada que sexa capaz de seguir a secuencia numérica, podedes seguir ampliándolla verbalizando máis díxitos. Estame avisando de que está dando erros o reproductor do audio, déixovos a ligazón para escoitar o audio por se acaso