Saltar ao contido principal

ARTICULACIÓN FONEMAS /R/ - /D/

Bo día familias!
Hoxe déixovos unha proposta destinada para todos aqueles rapaces e rapazas que acuden ás sesións de AL por dislalias, neste caso, por erros nas articulación dos fonemas /r/ e /d/. 
É habitual que ao comezo da aprendizaxe da lectoescritura haxa nenos que cometan erros escribindo palabras como cadamelo* en lugar de caramelo. A maior parte das veces, este erro é causado unha mala articulación na fala. Do mesmo xeito, aínda que menos frecuente, é o caso inverso nenos/as que din, por exemplo, /fireo/ en lugar de /fideo/ e o traducen na escrita da mesma maneira.  
O material que os achego consiste nun xogo tipo "memory". Para xogar, tedes que imprimir dúas copias de cada folla (ou se sodes uns artistas, facer os debuxos a man). Unha vez o teñades listo, dádelle a volta e mirade se transparenta o debuxo xa, que nese caso, podedes pegar a folla a unha cartolina. Despois,  recortade polas liñas de puntos e seleccionade varias parellas coas que queirades traballar. Colocádeas boca abaixo formando ringleiras e comezade a xogar. Podedes incorporar máis cantidade de parellas en función da capacidade de memorización do neno. Por quendas, tedes que levantar dúas tarxetas de cada vez e dicir o nome do debuxo identificando se esa palabra leva o son /r/ suave ou o son /d/.



Agora, temos que distinguir se o neno ten dificultades para pronunciar correctamente os dous sons ou se, pola contra, tamén comete erros na escrita xa que a intervención será diferente para cada caso.

SE OS ERROS SÓ SE PRODUCEN NA ARTICULACIÓN DA FALA (LINGUAXE ORAL)
Se o neno ten dificultades á hora de pronunciar correctamente estes fonemas, podedes apoiarvos nestas tarxetas que vedes abaixo para distinguilos ben. Na aula de AL asociamos o fonema /r/ suave co son da moto e o fonema /d/ co son da mosca. Ademais, debedes recordarlle aos nenos que para articular o son da moto (/r/ suave), temos que colocar a lingua dentro da boca, detrás dos incisivos superiores e facela vibrar e, para o son da mosca (/d/), temos que sacar a punta da lingua fóra entre os dentes.  Para traballar isto, podedes darlle unha a unha as tarxetas e as vaia clasificando en dous montóns diferenciando se teñen o son da moto /r/ suave ou o son da mosca /d/ ao mesmo tempo que as articula.


SE OS ERROS SE PRODUCEN ADEMÁIS NA ESCRITURA (LINGUAXE ESCRITA)
Se o neno/a ademais de pronunciar de forma incorrecta os dous sons, tamén traduce estes erros á escrita podedes propoñerlles que fagan autoditados, é dicir, que vaian collendo unha tarxeta de cada vez e que nun caderno ou folla escriban as palabras do debuxo. Despois con estas palabras pode crear oracións e escribilas, etc.  

Se tedes calquera dúbida poñédevos en contacto comigo. Xa sabedes que podedes escribirme no despregable da dereita en "Formulario de contacto" ou a través do meu correo electrónico:
desiree.martinez@edu.xunta.es

Un saúdo!
#ficamosnacasa

Comentarios

Publicacións populares deste blog

OS MESES

Bo inicio de semana! Que tal estades? Hoxe damos comezo a un novo mes, o mes de xuño. Xa estamos a mediados deste ano atípico... que rápido pasa o tempo! Pois ben, ocorríuseme unha actividade para repasar os meses do ano e mais a súa correspondencia numérica cando escribimos a data curta. Déixovos un exemplo: DATA LONGA: Luns, 1 de xuño de 2020 DATA CURTA: 1/ 6 /20 Unha das características dalgúns nenos e nenas que veñen ás miñas sesións de AL como aqueles que teñen Dislexia ou TDAH é a dificultade para recordar series memorísticas como os días da semana, os meses, as estacións do ano... Por iso, esta actividade vai especialmente adicada para todos eles, aínda que tamén está recomendada para todo o alumnado que precise repasar estes aspectos. Ademais, nesta actividade tamén traballamos a comprensión lectora, xa que non é o mesmo ler unha palabra que entender o significado da mesma, e isto é imprescindible para facer este exercicio.  Trátase, por tanto, dunha activid

ORTOGRAFÍA VISUAL B/V

Bo día, familias! Hoxe quero presentarvos un método que emprego na miña aula para traballar a ortografía, o método de ortografía ideovisual creado por Manuel Sanjuán Nájera e Marta Sanjuán Álvarez da editorial Yalde . Este método é realmente interesante polos debuxos nos que se apoian as palabras con dificultade ortográfica (palabras con b/v, con g/j, ll/y, h...). O obxectivo é a exposición de palabras escritas con debuxos que representan o seu significado, e que se ubican naquelas letras onde o alumnado comete erros. Deste xeito, a memoria visual axúdanos a recordar a escritura correcta destas palabras.  A proposta que vos formulo hoxe está dirixida ao alumnado de niveles medios e superiores de educación primaria xa que co inicio da lectoescritura non debemos centrar tanto a atención na ortografía arbitraria e sí na asociación do sonido (fonema) coa súa representación escrita (letra ou grafía) e viceversa. Trátase dun recopilatorio de 117 tarxetas como as que vedes abaixo con

MEMORIA AUDITIVA SECUENCIAL

Bo día, familias! Recordades a proposta "E ti, tes memoria de elefante" ? Nesa tarefa o alumnado debía repetir na mesma orde a secuencia de palabras que escoitaba. Pois ben, a proposta de hoxe é unha actividade semellante, onde o alumnado deberá repetir, neste caso, unha secuencia númérica, cada vez máis grande. Comezaremos por un único díxito ata dez. Esta actividade está dirixida á totalidade do alumnado, non obstante, debemos ter en conta que canto menor sexa o cativo/a menos cantidade de números será capaz de recordar e repetir. Por este motivo, cando o neno/a non sexa capaz de reproducir os números que escoita débese parar o audio xa que, de continuarmos, o único que conseguiríamos sería unha maior frustración. Do mesmo xeito, para a rapazada que sexa capaz de seguir a secuencia numérica, podedes seguir ampliándolla verbalizando máis díxitos. Estame avisando de que está dando erros o reproductor do audio, déixovos a ligazón para escoitar o audio por se acaso