Saltar ao contido principal

PARA TRABALLAR CONCIENCIA FONOLÓXICA

Boa tarde familias!
Numerosos estudos demostran a importancia da instrucción en coñecemento fonolóxico na aprendizaxe da lectoescritura, especialmente co alumnado con dificultades de aprendizaxe.
Hoxe propóñovos un xogo que todos coñecedes, o "Vexo-vexo", pero cunha pequena particularidade: a pista que deberemos dar é a sílaba inicial da palabra. Déixovos unha plantilla onde aparecen diferentes debuxos de palabras para que vos apoiedes visualmente mentres xogades. Non fai falta imprimir as plantillas xa que se pode xogar mirando directamente á pantalla do ordenador ou na tableta. 



Unha vez adiviñada a palabra, podemos pedirlle á rapazada que escriba a palabra nun caderno, pizarra ou o que teñades a man. Se vos fixades, todas as palabras comezan por sílabas directas cuxas primeiras letras corresponden coas que se inicia o proceso lectoescritor (m, p, l, t, s); é por isto que este xogo está adaptado especialmente a aqueles nenos/as que se atopan nunha fase inicial de adquisición da lectoescritura. Non obstante, para aqueles nenos de cursos máis avanzados, podedes xogar sen a plantilla observando os obxectos do voso arredor e buscando obxectos cuxa sílaba inicial sexa de maior dificultade (inversas, trabadas ou mixtas).

Ante calquera consulta ou proposta, non dubidedes en poñervos en contacto comigo na barra lateral desplegable que pon "Formulario de contacto" ou a través meu correo electrónico:
desiree.martinez@edu.xunta.es

Que teñades unha boa fin de semana, xa queda menos :)

#ficamosnacasa


Comentarios

Publicacións populares deste blog

OS MESES

Bo inicio de semana! Que tal estades? Hoxe damos comezo a un novo mes, o mes de xuño. Xa estamos a mediados deste ano atípico... que rápido pasa o tempo! Pois ben, ocorríuseme unha actividade para repasar os meses do ano e mais a súa correspondencia numérica cando escribimos a data curta. Déixovos un exemplo: DATA LONGA: Luns, 1 de xuño de 2020 DATA CURTA: 1/ 6 /20 Unha das características dalgúns nenos e nenas que veñen ás miñas sesións de AL como aqueles que teñen Dislexia ou TDAH é a dificultade para recordar series memorísticas como os días da semana, os meses, as estacións do ano... Por iso, esta actividade vai especialmente adicada para todos eles, aínda que tamén está recomendada para todo o alumnado que precise repasar estes aspectos. Ademais, nesta actividade tamén traballamos a comprensión lectora, xa que non é o mesmo ler unha palabra que entender o significado da mesma, e isto é imprescindible para facer este exercicio.  Trátase, por tanto, dunha act...

ORTOGRAFÍA VISUAL B/V

Bo día, familias! Hoxe quero presentarvos un método que emprego na miña aula para traballar a ortografía, o método de ortografía ideovisual creado por Manuel Sanjuán Nájera e Marta Sanjuán Álvarez da editorial Yalde . Este método é realmente interesante polos debuxos nos que se apoian as palabras con dificultade ortográfica (palabras con b/v, con g/j, ll/y, h...). O obxectivo é a exposición de palabras escritas con debuxos que representan o seu significado, e que se ubican naquelas letras onde o alumnado comete erros. Deste xeito, a memoria visual axúdanos a recordar a escritura correcta destas palabras.  A proposta que vos formulo hoxe está dirixida ao alumnado de niveles medios e superiores de educación primaria xa que co inicio da lectoescritura non debemos centrar tanto a atención na ortografía arbitraria e sí na asociación do sonido (fonema) coa súa representación escrita (letra ou grafía) e viceversa. Trátase dun recopilatorio de 117 tarxetas como as que vedes abaixo ...

MEMORIA AUDITIVA SECUENCIAL

Bo día, familias! Recordades a proposta "E ti, tes memoria de elefante" ? Nesa tarefa o alumnado debía repetir na mesma orde a secuencia de palabras que escoitaba. Pois ben, a proposta de hoxe é unha actividade semellante, onde o alumnado deberá repetir, neste caso, unha secuencia númérica, cada vez máis grande. Comezaremos por un único díxito ata dez. Esta actividade está dirixida á totalidade do alumnado, non obstante, debemos ter en conta que canto menor sexa o cativo/a menos cantidade de números será capaz de recordar e repetir. Por este motivo, cando o neno/a non sexa capaz de reproducir os números que escoita débese parar o audio xa que, de continuarmos, o único que conseguiríamos sería unha maior frustración. Do mesmo xeito, para a rapazada que sexa capaz de seguir a secuencia numérica, podedes seguir ampliándolla verbalizando máis díxitos. Estame avisando de que está dando erros o reproductor do audio, déixovos a ligazón para escoitar o audio por se acaso...